Pagina's

NEW MANTRA

Mantra's? Yes. Big fan. Mijn favoriete mantra in het Sanskriet, die ook op mijn yogamat staat, is 'Lokah Samastah Sukhino Bhavantu', wat zoiets betekent als 'May all beings everywhere be happy and free and may the thoughts, words and actions of my own life contribute in some way to that happiness and to that freedom for all.' Maargoed, we zijn niet allemaal van het Sanskriet en soms is een hele simpele mantra ook heel fijn. Zo eentje die aanzet tot directe actie. Soms gewoon alleen maar één woord, de kern voor jouw jaar.

In de weken voor de overgang naar dit nieuwe jaar was ik een beetje grieperig en heb ik rustig aan gedaan, veel nagedacht, gelezen en conclusies getrokken. Zoals ik in m'n nieuwjaarsberichtje al zei: dit wordt het jaar van het DOEN. No more endless distractions, no more excuses. 

Misschien herken je het wel, eindeloos struinen door de wouden van Pinterest, Instagram en Tumblr. Inspiratie opdoen. Dromen over wat je allemaal wil doen, bereiken, voelen. Moodboards maken, brainstormen, plannen... En daar een beetje in blijven hangen? Mij gebeurde dat in elk geval wel, en nu is het tijd om al die ideeën te gaan implementeren. Vorm geven. DOEN. 

Met behulp van mijn social media detox, 'Big Magic' van Elizabeth Gilbert en 'The Desire Map' van Danielle LaPorte stelde ik een aantal doelen vast. Haalbare, logische doelen met duidelijke tussenstappen, waar ik me goed bij voel. Daar ga ik jullie nog over vertellen, maar vandaag deel ik mijn nieuwe, te simpele mantra, mijn woord voor 2016:



Meer foto's maken, meer schrijven, meer illustreren, gewoon doen. Maken. Ook al heb ik geen duidelijk plan of zie ik geen groter geheel. Het doet me goed als ik het doe, dus waarom niet? Niet elke foto die ik maak hoeft perfect te worden, niet elke tekst hoeft gepubliceerd, niet elke illustratie hoeft super te zijn, maar wat ik ook maak; het inspireert mij. En soms is de uitkomst wél perfect, hoe doelloos ik er ook aan begon.

Ik ben een lijst begonnen met ideeën. Elke keer als er iets in me opkomt, hoe simpel of moeilijk of anders dan ik gewend ben ook: ik schrijf het op en ik ga het maken. Natuurlijk laat ik me nog steeds inspireren door Pinterest, Instagram, moodboards etc., maar ik laat het daar niet meer bij. 

This year, 
I CREATE.

Wat zou jouw woord voor 2016 kunnen zijn? Jouw kern? Ik zou het leuk vinden als je dat met me deelt: laten we elkaar inspireren! 

Liefs,
Mariët. 

12 opmerkingen:

  1. Wow, mooi gedaan zo met je illustraties erbij! En mooi mantra. Ik denk dat je er heel ver mee gaat komen dit jaar. Ik doe met je mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! En JA gezellig. Let's create, create, create!

      Verwijderen
  2. Wat een mooie mantra! Daar ga je inderdaad heel ver mee komen denk ik. Ik heb voor dit jaar een simpel woord als mantra: zijn. Ik wil meer in het nu zijm en meer genieten van de werkelijkheid. Ik ben nu vooral veel met de toekomst en het verleden bezig, maar dan mis ik alle mooie dingen in t heden.
    Die tekst op je yogamat is ook super mooi. Waar heb je je matje vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooie mantra ook! Heel fijn om één zo'n woord af en toe door je heen te laten zoemen.

      Het matje komt van hier: http://www.yogashop.nl/nl/love-generation-yogamat-mantra.html en ik heb de zwarte variant met gouden letters.

      Verwijderen
  3. Heel mooi! Ik ben heel benieuwd wat je dit jaar allemaal gaat maken, hopelijk plaats je eens een update. Mijn woord voor het komende jaar is: 'Natuur'. Meer in de natuur zijn en er meer over leren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa leuk! En daar geef je ook op zo'n toffe manier vorm aan. Ik ga dat zeker in de gaten houden. En jep, ik ben van plan regelmatig updates te plaatsen, dus dat komt helemaal goed.

      Verwijderen
  4. Wauw, mijn OLW (one little word) is ook Create dit jaar. Niet alleen meer foto's en tekst vastleggen maar ook meer balans creeren, een strakker lijf creeren etc. Ken je de OLW workshop van Ali Edwards? Ik doe dit nu voor het derde jaar via haar workshop en dat is echt een aanrader.
    Groetjes Vera

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee wat leuk! En dankjewel voor de tip, ik ga er eens naar kijken.

      Verwijderen
  5. Hear hear! Ik ga ook stoppen met willen, dromen en zeuren dat ik iets niet heb wat ik wel wil. Dit jaar I'm gonna make it happen - klein en groot, ik ga er in ieder geval stapjes in zetten. Ik zie wel wat het me brengt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn woord? ENJOY!! Ik wil overal gewoon heerlijk van genieten, ook van de minder leuke dingen...horen er nu eenmaal bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi!! Ik ken de Sanskriet mantra en vind die erg mooi hihi. Maar inderdaad, soms heb je iets korters nodig. Voor mij is het: voelen. In plaats van altijd denken, denken, denken. Voelen en hart i.p.v hoofd:)
    Een heel fijn jaar gewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is inderdaad wel iets om over na te denken.

    BeantwoordenVerwijderen