Pagina's

MY YEAR OF YOGA

Yoga is af en aan al jaren in mijn leven, en de laatste tijd weer een stuk frequenter. Ik deed een 30-day yoga challenge, bleef doorgaan, deed mee met zo'n instagram challenge en stond al gauw in crow pose in de achtertuin. Heerlijk. Toch schoot het er met de drukte van de afgelopen periode steeds vaker bij in, en ik merkte echt dat ik daarvan baalde.
Aangezien we nu in het jaar van het DOEN zijn beland, met als nieuwe mantra CREATE, CREATE, CREATE, ga ik daar maar eens mee aan de slag. I'm gonna create time and space for yoga. En, in plaats van een 30-day yoga challenge, ga ik nu voor een 365-day yoga challenge. Elke dag yoga. Ik vind het fijn, het is goed voor mijn lichaam en geest, én (bonus points) ik bereik er twee van mijn Core Desired Feelings mee. It makes me feel connected and vibrant. En ook wel een beetje divine feminine, eigenlijk. #score!

'Élke dag yoga?', denk je nu misschien. En dat snap ik. Het is niet niks. Maar het is dan ook niet de bedoeling dat ik elke dag anderhalf uur op de mat sta. Op sommige dagen zal het amper haalbaar zijn omdat ik bijvoorbeeld de hele dag een bruiloft moet fotograferen. Maar, ook dit voornemen is fierce but flexible. Één zonnegroet is namelijk ook yoga. Of 10 minuten child's pose als mijn rug dat nodig heeft na zo'n lange dag. Of juist een lange sessie van anderhalf uur. En eindelijk eens een keertje bikram yoga proberen. En allerlei andere soorten. Genoeg te doen! Ik twijfel nog of ik er met regelmaat over ga schrijven hier, maar misschien gewoon alleen als er iets in me opkomt wat ik wil delen. In elk geval zal er op mijn Instagram soms wel wat over te vinden zijn!

Heb ik yogi's onder mijn lezers? Hoe vaak doen jullie het?

Liefs,
Mariët.

14 opmerkingen:

  1. Ik hou van yoga! Ik probeer er elke week tijd voor te maken maar soms schiet het erbij in. En dat merk ik meteen. Ik weer geïnspireerd om aan de slag te gaan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben sinds deze week begonnen en het is zó goddelijk! In tijden niet zo heerlijk geslapen ook en ik merk dat ik stressvolle situaties de dag erna op het werk beter aankon. Verslaafd, nu al!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat goed dat je gelijk de positieve gevolgen ervan ervaart!

      Verwijderen
  3. Ik ben voor meer posts over yoga! Ik deed zelf regelmatig thuis yoga met video's van YouTube en dat vond ik zo fijn dat ik deze maand een proefabonnement heb genomen bij een yogacentrum. Lekker allerlei lessen proberen en alle opgehoopte spanningen uit mijn lichaam werken. Heerlijk! Oh, en wat heb je een mooie illustratie bij deze post gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga m'n best doen om er af en toe over te bloggen! Wat fijn dat je een abo hebt bij een yogacentrum. Ik zit nog even vast aan een (helaas nogal duur) abo bij de sportschool, maar als dat afgelopen is ga ik ook op zoek naar een fijne yogaschool. En thanks! ^^

      Verwijderen
  4. Ik ga zondag een introductieworkshop bij een Yoga school in de stad volgen :) Nog nooit gedaan en ben zo benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het zo lastig om het regelmatig te doen. Heb een tijde bikram gedaan, vond ik echt heerlijk maar mijn eczeem vond dat niet zo fijn dus ben daar weer mee gestopt. Heb nu 1x per week een mix van meditatie en yoga wat ik wel erg fijn vind maar ook erg rustig, dus ben eigenlijk op zoek naar iets actievers nog voor erbij.. thuis kom ik niet echt op de mat (ook geen plek voor) en daar baal ik echt van. Ik hoop dit jaar te verhuizen en dan ruimte te hebben om mijn mat gewoon duidelijk in het zicht neer te leggen, dan gaat het sowieso makkelijker worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi voornemen, ik ben benieuwd naar hoe je het gaat ervaren! Het is zeker wel haalbaar, ook vijf minuten mediteren is yoga en goed for mind & soul :) Ik beoefen nu vrijwel elke dag, ofwel self practice ofwel een (online) lesje. Een groot deel van mijn motivatie is ook wel dat ik net met een opleiding tot yogadocent ben gestart, dan wil je het natuurlijk in de praktijk brengen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou van Yoga! Ik merk wel dat het niet lukt om regelmatig aan Yoga te doen, en daar kan ik wel van balen. Ik vind het zo genieten om mezelf in lastige posities te worstelen, mijn spieren te voelen, steeds flexibeler te worden. En ik merk ook gewoon dat het ik er rust van krijg in mijn hoofd. Heerlijk. Ik vind je voornemen om elke dag een klein Yoga-moment in te plannen echt geweldig. Misschien moet ik dat ook maar gaan doen. Ga je er ook over schrijven? Lijkt me leuk! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jep, ik beoefen ook graag yoga en ik heb mezelf voorgenomen om minimaal twee keer per week yoga te doen en het liefst 3x. Ik weet dat ik mijzelf haalbare doelen moet stellen (geleerd van Gretchen Rubin) en vorig jaar had ik Yoga Every Damn Day verzonnen. Dat ging hem uiteindelijk niet worden. Gewoon omdat je niet zo snel een habit maakt - althans, ik. Dus dit is haalbaar en dit ga ik gewoon ook echt doen. Succes met je every day yoga, je hebt gelijk: Als je je er goed bij voelt, dan lekker mee doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kom niet verder dan één keer per week en dan is het zelfs nog zwangerschapsyoga. Elke dag een yoga-momentje zou heerlijk zijn, vooral 's ochtends. Maar goed, het liefste slaap ik nu net zo lang uit totdat het kan. Misschien iets voor 2017?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik ben ook sinds kort helemaal weg van yoga en doe het 1 keer per week in een les en ik probeer via het youtube kanaal Yoga with Adriene soms op andere dagen ook tijd te maken. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jaaa I love yoga! Het is echt helemaal mijn ding. Ik doe het nu ik in een rustige periode zit wel min 5 dagen per week (hier heb ik wel even over gedaan haha). Als ik in een drukke periode zit, doe ik het min. 3 keer. Het klinkt inderdaad heel wat en het vergt ook wel even wat discipline en doorzettingsvermogen, maar wat jij zegt, je kan ook 5 zonnegroeten doen! Of 10 min yin yoga. Daar heeft iedereen wel tijd voor:) Yoga brengt mij zoveel! Zolang ik er niet te hoge eisen aan ga stellen (ik móet 4 keer per week naar een lesje), lukt het mij heel goed om het regelmatig te doen!

    BeantwoordenVerwijderen