Pagina's

CORE DESIRED FEELINGS WITH DANIELLE LAPORTE


Tijdens de feestdagen kon je gratis een heel leuk pakket downloaden via de website van Danielle Laporte, met daarin een audioversie van haar boek The Desire Map, twee werkboeken en wat wallpapers. Ik kende LaPorte wel vaag, maar was nog niet bekend met haar Desire-theorie. Aangezien ik toch niet helemaal fit was en mezelf even wat rust wilde gunnen, besloot ik tijdens de social media detox dit boek te luisteren en het werkboek te maken. Een superfijne voorbereiding op een nieuw jaar.



Kort samengevat gelooft Danielle dat het effectiever is om je doelen te stellen vanuit een verlangen naar een bepaald gevoel - je core desired feelings (CDF). Waarom wil je dat andere huis, die nieuwe baan, dat boek schrijven, een kind? Wat voor gevoel denk je dat dat je zal geven? Dát gevoel is dus waar je eigenlijk naar verlangt, waarom je dat huis of dat boek wilt. En als je dat duidelijk voor ogen hebt, is het makkelijker om de kleinere stappen ernaartoe te zetten, omdat je ook díe gaat plannen met je CDF als leidraad. Vooral focussen op het opwekken van jouw CDF dus.

Het audioboek is een duidelijke, interessante en grappige inleiding hierop. En dan dus aan de slag met dat werkboek! Achtentachtig pagina's met uitleg en schrijfoefeningen, om je te helpen jouw CDF te ontdekken. In de eerste instantie ga je aan de hand van een aantal vragen en categorieën (zoals lifestyle, relationships, spirituality) gewoon ALLES opschrijven wat in je opkomt. Words everywhere. En dan het allerlastigste; al die woorden terugbrengen tot een behapbaar aantal CDF. Natuurlijk helpt het werkboek je daarbij, which is nice. Want ik vond het niet makkelijk. Het allermooiste is dat er geen regels zijn. Fierce, but flexible. Je bepaalt bij wijze van spreken zelfs je eigen definitie van woorden. Als ze bij jou maar landen en voor die klik zorgen.

Op een gegeven moment had ik 10 woorden staan waarvan ik dacht - DAT is wat ik wil. En als je er dan nog eens langer over nadenkt blijken veel van die woorden wel bij elkaar te passen. Zo had ik bijvoorbeeld: Alive, Motivated, Productive, die voor mij allemaal onder Vibrant passen. Op de website van Danielle is ook een soort feelings-library te vinden, waar op een visueel aantrekkelijke manier een aantal termen zijn uitgelicht. Daar vond ik 'Vibrant', wat zo goed paste bij wat ik in dat opzicht bedoelde, dat het een van mijn CDF werd.  Uiteindelijk kwam ik zo op 3 CDF uit. Natuurlijk heb ik ergens nog een papier met alle 'subtermen' die daar voor mij onder vallen, maar deze 3 staan nu op de achtergrond op mijn laptop, en ik heb er een mooie visual mee gemaakt die ik bij mijn bureau heb opgehangen. (Binnenkort deel ik een paar free printables met jullie!) Aangezien het werkboek in het engels is, is het volgende stukje dat ook.

I want to feel... 

Loving, in touch, together, heart to heart, honest, open, engaged, relevant, helpful. Connected to myself, my body, my man, my family and friends, but also to nature and the people I work with. And, connected to the divine.



 Shakti, serene, natural, supremely good, graceful, wise, clear, sacred, faithful, sexy, radiant. Powerfully feminine, totally okay with my body, connected to God, who I believe made me in his image. So also honoring the divinity within me and my creations. 

 Free, motivated, electric, colorful, energized, devoted, inspired, joie de vivre, awake, conscious, flow, creative, productive. Feeling alive, doing things, creating. 

Dit zijn mijn CDF, met een paar voorbeelden van de CDF-library op de website. Tot nu toe bevalt het me heel goed en past het bij me om te redeneren vanuit een gevoel dat ik wil hebben. Ik kan het iedereen aanraden om zich eens bezig te houden met deze vragen en te focussen op waarom je wilt bereiken wat je jezelf als doel hebt gesteld. Het is ontzettend lekker visualiseren op basis van dit soort termen, DO try this at home!

Wat zijn de eerste woorden die in je opkomen als jij denkt aan je Core Desired Feelings?

Liefs,
Mariët.

1 opmerking:

  1. ♥ Danielle! Dit is zo'n gaaf boek, heb de link naar het audioboek ook naar best veel mensen doorgestuurd haha. Hele mooie CDF's :-)

    BeantwoordenVerwijderen