Pagina's

VALUE

Al een tijdje ben ik veel aan het nadenken over waar ik heen wil met Your Inspiration Blog. Tot nu toe was het een soort persoonlijke lifestyle blog met af en toe een artikel van waarde ertussen, geschreven vanuit mijn hart. Deze artikelen zijn dan ook verreweg het meest populair, worden het meest gedeeld en krijgen de meeste reacties. Ook in een poll die ik ooit deed kwam naar voren dat jullie het liefst de 'gedachten over het leven' artikelen lazen.

Er zijn al zó veel ontzettend leuke en goede (persoonlijke) lifestyle blogs dat ik me regelmatig afvroeg wat het nou toevoegt voor mij om óók steeds meer die kant op te gaan. Stiekem wil ik dat dus ook helemaal niet, het past niet bij me.  Voor wie me juist wel wat persoonlijker wil volgen heb ik Instagram, maar hier blog ik veel liever over wat me nou écht bezighoudt, en zelfs dat alleen als ik er behoefte aan heb. Niet standaard, geen vaste dagen.

Hoe ik het precies vorm ga geven weet ik nog niet, maar ik wil alleen nog blogposts plaatsen met waarde. Voor mij, maar vooral voor jullie als lezers. Artikelen die echt ergens over gaan, zoals de artikelen die ik in de zijbalk noem. Wat er nog staat zal ik de komende tijd nog eens rustig evalueren, maar het voelt al ontzettend goed om meer te kijken naar kwaliteit dan kwantiteit.

Sowieso is bewuster leven iets wat me heel erg bezighoudt de laatste tijd. Ik lees veel en kijk allerlei documentaires over fair food, fashion en allerlei andere zaken. Ik ben aan het experimenteren met ons eten, heb mijn kledingkast en -keuzes nog eens goed bekeken en ben allerlei websites zoals die van De Groene Meisjes en Naoki aan het uitpluizen. Wat ontzettend fijn dat er mensen zijn die zoveel moeite doen om ons op een leuke manier bewuster te maken! Daar wil ik mijn steentje aan bijdragen.

Dus ging ik vandaag even heen en weer naar Waar, een ontzettend leuke en duurzame winkel in de Schoolstraat in Den Haag, waar overigens ook de winkel Stanley & Livingstone zit, vol gave reisboeken en wereldbollen.

Waar is een winkel waar je vanalles kunt vinden: thee, chocola, boeken, tassen, sieraden, leuke spulletjes voor in huis, duurzame waterflessen, allerlei leuke en nuttige dingen én: allemaal op de een of andere manier duurzaam! Ik ging er vooral heen voor het boek van De Groene Meisjes, maar natuurlijk kon ik de thee en chocola ook niet weerstaan. Waar is nou echt zo'n winkel waar ik helemaal blij van word, want: duurzaam maar óók ontzettend leuk. Een tijdje terug kocht ik er al een prachtig zeephoudertje en zo hebben ze allerlei leuke hebbedingetjes en cadeautjes.

De winkels zijn te vinden op allerlei plekken in het land, op de website kun je zoeken waar de dichtstbijzijnde zit voor jou. Deze winkel is namelijk echt een bezoekje waard, zeker nu de feestdagen er aan zitten te komen - zelf ga ik er zeker nog een keer heen voor een paar leuke en duurzame cadeautjes.

Gelijk op Instagram: wat is een bezoekje aan Waar toch fijn!

Er zijn al ontzettend veel toffe reviews over het boek van Merel en Jamie (hier en hier en hier en hier bijvoorbeeld) waaruit blijkt dat het echt een aanrader is, dus of er een hele uitgebreide review komt weet ik nog niet, maar ik ga jullie zeker laten weten wat ik ervan vond! Ik ben in elk geval superblij dat ik het heb. Het boek is sowieso heel mooi vormgegeven en als ik het zo even doorblader kom ik al allemaal leuke pagina's en informatie tegen.

 Ik duik er straks lekker in met een kopje thee en chocola, maar hier alvast een foto van één van mijn favoriete pagina's! I love plantjes.

 Iets waar ik me dus steeds meer mee bezig wil gaan houden: groen denken. Gewoon bewuster zijn. En dus ook bewuster bloggen! I'll keep you updated!

Liefs,
Mariët.

Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Waar. Één van de medewerkers van Waar kwam naar onze Roots & Seasons gathering (superleuk!) en mailde me dat ze mijn blog wel heel goed vond passen bij Waar en of ik eens wilde samenwerken; ja natuurlijk! Ik kende Waar al wel langer en heb er al vaker iets gekocht; mijn enthousiasme over de winkel is dus niets nieuws. 

7 opmerkingen:

  1. Klinkt goed! Ik houd juist erg van het lezen van persoonlijke/lifestyle blogposts, maar vind het ook prettig als stukjes me (kritisch) laten nadenken, dus ik ben benieuwd :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie! Voor de wat meer persoonlijke dingen kun je me volgen op Instagram en er zijn natuurlijk meeeeer dan voldoende supertoffe lifestyle blogs die ik zelf ook volg. Hopelijk kan ik je hier af en toe aan het denken zetten!

      Verwijderen
  2. Ik ben heel erg benieuwd, maar het klinkt inderdaad al heel erg goed!! Ik las trouwens op twitter dat er iets mis is gegaan met verdwenen blogposts... Hopelijk is dat inmiddels weer verholpen!! Ik lees je blog in ieder geval altijd heel graag dus ben erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Jaaa klopt... Stress all over the place gister. Gelukkig heb ik 3 belangrijke blogposts nog kunnen redden, alleen de comments zijn weg. :( Echt super jammer!

      Verwijderen
  3. Mooi, dat waren inderdaad de stukken waarvoor ik terugkwam naar je blog! Inspirerend en gewoon supergoed geschreven. Bewust en met waarde, ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je nog wat leuke blogs zoekt die over duurzaam leven gaan kan ik je www.ikbenirisniet.nl en www.modernehippies.nl aanraden en natuurlijk mag je altijd ook een bezoekje aan mijn duurzame blog brengen! :) -> www.mrsstilletto.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat tof dat je deze richting uit gaat (ook al moet je het nog een beetje allemaal uitpluizen haha). Ik ben dol op jouw artikelen met een mening over bepaalde dingen, dus ik vind het hartstikke leuk dat je deze weg kiest. En ook wel heel tof dat je wat bewuster aan het leven bent, zet mij toch ook aan het denken hoor.

    BeantwoordenVerwijderen