Pagina's

YOGAFEST


Lianne vroeg of ik meeging naar het Yoga Festival in Haarlem. I like Lianne, I like yoga, so yeah. I'm in. Ik besloot te ploggen (kan iemand een goed alternatief verzinnen voor dat woord?) en laat het vandaag aan jullie zien!

Lianne komt me al vrij vroeg ophalen dus ik spring uit bed en maak me snel klaar, waardoor ik vergeet dat eerste uur te ploggen. Er gebeurt niet veel boeiends, ik ontbijt met kwark en doe make-up op. Hier het resultaat, en ik kom er niet uit of ik nou scheel kijk op deze foto of niet. Anyway, er moet toch een foto van de ochtend bij, dus hé. Dan maar deze. 


Om 8 uur haalt Lianne me op, we hebben er zin in! 



Super excited! Li draagt overigens een ontzettend gave surf- en yogalegging van Spirit of Mo.
Het festival is op landgoed Elswout, een erg mooi landgoed met veel natuur eromheen.






Sterker nog, ik zie gelijk zo'n mooie open plek dat ik Lianne het gras in stuur voor een mooie yoga pose. 





Aangekomen op het terrein gaan we bijna gelijk door naar deze tent, waar we onze eerste les volgen: Hatha yoga en Metta meditatie met live muziek.


Tijdens de les maak ik natuurlijk geen foto's, maar hij is heel fijn en ik geniet ervan. De yoga is (net als het hele festival) gericht op het tweede chackra en de oefeningen vind ik fijn, ze voelen goed aan in mijn rug en bekken. Ook de meditatie is fijn en dit voelt als een goede start van de dag. 


Na de les lopen we langs de kraampjes terug naar het 'midden', waar een aantal eettentjes en allemaal tafels en stoeltjes staan.

We kopen wat essentiële oliën bij Aromamore en ik laat me informeren over de opleidingen die deze vrouw biedt. Een tijd geleden maakte ik een fijne slaapbalsem met o.a. lavendel die echt werkt als een trein bij zowel Vriend als mij, dus sindsdien ben ik me een beetje gaan verdiepen in aromatherapie: heel interessant!

In het midden staat deze handige paal met bordjes, zo kun je heel makkelijk alle tenten vinden.
 

Maar voordat we ergens heengaan eet Lianne in een vlaag van verstandsverbijstering een sprinkhaan.

"Am I really doing this?"


She's really doing it.



Het oordeel: als ze niet opnieuw naar de overige sprinkhanen op stokjes kijkt is het best te doen. Zelf sla ik 'm met liefde over, door naar de Yogi tea.



We kiezen beiden een lekkere thee uit en genieten daarvan. Happy faces!






Lianne haalt bij Lekker Raw een courgette 'pasta' met pesto en pijnboompitten en is daar stoked over.

Ik proef 'm, ben ook heel enthousiast en haal er eentje voor mezelf bij. Te lekker om te delen dit.

We besluiten een rondje om het terrein te lopen om wat foto's te maken.


 

De omgeving is echt prachtig en ik kan er wel de hele dag rondlopen om foto's te maken. Voor straks staat dan ook een 'Breath Walk' gepland.

Maar eerst nog even verder snuffelen. Deze dingen zijn swings, waar swingles in word gegeven. Ik dacht toen ik 'swingles' op het programma zag staan dat het één of ander ding voor singles was om elkaar te ontmoeten ofzo. Wist ik veel.

 We komen een mooi open veld tegen en, surprise surprise, we maken foto's.




Lianne kan dat allemaal zo mooi en goed.

Terug in het centrum van het festival gaan we naar Vuur & Vlam voor onze lunch.

Oogstsoep (pittige pompoensoep) met brood en tuinerwtendip. Erg lekker!

 Ik gooi er lekker veel pitjes op: laf pitjes.

"Zal ik een foto van jullie maken?" Ja hoor! Super blij zijn we, kijk die bekkies.

Vervolgens is het tijd voor de Breath Walk, een wandeling door de natuur waarbij je speciale ademtechnieken gebruikt. Deze technieken worden gegeven vanuit de Kundalini yoga. We beginnen op dit veld met wat stretch- en ademhalingsoefeningen. Op dit moment heb ik nog echt helemaal niks met wat we aan het doen zijn.

We wandelen een stukje verder en krijgen hier uitleg over de ademhalingsoefeningen die we tijdens de rest van de wandeling gaan doen. Dit is eigenlijk best interessant en tijdens het wandelen wil ik me daar dan ook op concentreren en geen foto's maken. Best jammer, want de omgeving is echt (ik val in herhaling) prachtig.
Na de wandeling even bijkomen met een saftje.

En natuurlijk even een foto van de bandjes.

Onderweg naar de volgende sessie (lach-yoga) hangt er iemand in een swing! Best cool om te zien, helaas hebben we zelf geen tijd gehad om mee te doen.

Onze yogamatten in de lach-yoga-tent.

Ik begin maar vast met lachen.


Uitleg. In het begin kijken we elkaar nog een paar keer aan met een help-wat-gebeurt-hier-dit-is-awkward-where-do-I-put-my-hands-blik maar eigenlijk is dit echt heel cool. We doen allerlei rare oefeningen en dansjes waarbij we steeds 'moeten' lachen, zoals bijvoorbeeld dwars door elkaar heen rennen en elkaar high fives geven en dierengeluiden maken. Ik schiet regelmatig van een geforceerde lach in een echte en ben binnen de korste keren warm en buiten adem; heerlijk! Lucienne, die de sessie leidt, begint dierengeluiden en -bewegingen te maken die we allemaal na moeten doen, waarna hij iemand anders aanwijst die ook een dier kiest wat iedereen nadoet. Ik word aangewezen en doe een, al zeg ik het zelf, briljante aap-imitatie waarna de hele groep krijsend door de tent hupst. Ja het is raar en awkward maar ook wel weer heel leuk om met wildvreemden gek te doen en helemaal in een deuk te liggen.

Tijdens de savasana wordt er hier en daar nog flink doorgegiecheld en twee meiden hebben de slappe lach, die de hele rij aansteekt. Na een tijdje wordt het stil en ik merk dat het ook in mij stil is, wat niet vaak voorkomt. Wauw! Ik ben onder de indruk van wat zoiets geks met me kan doen.

Aan het einde van de sessie regent het ineens behoorlijk hard, dus lopen we gauw langs de Yogi Tea stand om wat doosjes thee in te slaan en gaan we terug naar de auto. We krijgen twee magazines mee.


 Mijn aankoopjes: vier doosjes Yogi Tea en een essentiële olie.

Omdat het vaderdag is kleed ik me, eenmaal thuis, snel om en ga ik door naar mijn ouders, waar de rest van de family al gezellig aan het bbq'en is. Ik besluit dat dit de laatste foto voor vandaag is; het cadeautje. Het was erbij ingeschoten het mooi in te pakken dus improviseerde ik. Heerlijk om zo'n fijne dag af te sluiten met mijn lieve familie, met uiteindelijk zelfs nog een beetje zon! 

Het was een hele leuke dag waar ik nog van aan het nagenieten ben. Grote kans dat ik volgend jaar weer naar dit festival ga; ik vind het een aanrader!

Liefs,
Mariët.

P.S.: Ik heb behoorlijk ruzie gehad met blogger tijdens het opmaken van deze blogpost. Foto's versprongen constant en op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven. Sorry als er een aantal foto's scheef staan of ergens een enter teveel is!


11 opmerkingen:

  1. Alle foto's staan goed hoor! Ziet er uit als een hele fijne dag. Heb zelf nooit het geduld voor Yoga kunnen vinden, maar vind het wel altijd erg inspirerend om te zien. Die sprinkhaan zou ik wel overgeslagen hebben haha :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk festival! Heel anders dan de meeste, lijkt me heel relaxed. De lachyoga klinkt best hilarisch haha, zou ik wel willen proberen een keer. Als ik me over de ongemakkelijkheid van de eerste instantie kan heenzetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij staan nu alle foto's prachtig recht! Supermooi en het lijkt me heel tof om naar zo'n festival te gaan. Nieuwe dingen uitproberen is altijd leuk, en ik hou echt steeds meer van yoga!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat mooi zeg! Nu wil ik ook graag gaan. Zit er toevallig al een tijdje over na te denken om te beginnen met yoga.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een genot om mee te spieken in jullie yoga-dag. Ik heb een tijdje geleden voor het eerst yoga geprobeerd, maar dat is ook weer 'weggezakt' - nu begint het weer helemaal te kriebelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw!

    En een andere benaming voor Ploggen (ik vind het ook een erg stom woord).. "Gewoon" ik maakte veel foto's/een foto verslag van deze dag? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er inderdaad uit als een heerlijk festival! Lijkt me echt super leuk :D Leuk trouwens om een dagje te zien wat je allemaal doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kende dit helemaal niet, maar ziet er erg leuk en gezellig uit! Leuke foto's ook:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om een keer naar zo'n festival te gaan. De natuur ziet er echt prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wauw, ziet er zooo leuk en gezellig uit! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gave locatie! Lijkt me echt leuk om een keer zoiets te doen, ondanks dat ik pas net aan yoga doe.

    BeantwoordenVerwijderen