Pagina's

LABOR OF LOVE

"I love my job," zeg ik heel vaak. En dat meen ik, ik hou ontzettend veel van fotograferen en van mensen. Het is een kwetsbaar ding, het is liefdewerk. Elke keer weer ontstaat er een band met de mensen die ik voor me heb. Soms maar kort, soms voor veel langere tijd. Je geeft je bloot aan mij en dat vind ik mooi, dat raakt me. Ik hou ervan om vast te leggen wat het allerbelangrijkste is: liefde. Het verwelkomen van nieuw leven of soms juist helpen bij het afscheid nemen ervan, maar altijd met liefde in de hoofdrol. Met 'dit is wie ik echt ben' als leidraad.

Het meeste werk dat ik doe is vrolijk, maar soms benaderen mensen me voor dingen die oh zo zwaar beladen zijn. Dan geeft het me naast een glimlach ook tranen in mijn ogen, want ik leef mee, je bent even verbonden met elkaar en dan kan ik alleen maar ontroerd en enorm dankbaar zijn voor het vertrouwen. Het vertrouwen om zoiets kwetsbaars even in mijn handen te leggen, zodat ik een heel klein steentje bij kan dragen. Het leven kent hoge bergen en diepe dalen, en dwars door alles heen loop en leef ik met alle liefde een paar passen mee, omdat woorden soms niet genoeg zijn.


Ook dat is een reden dat ik zoveel van mijn werk hou... Vanwege de puurheid, de echtheid, de prachtige verhalen die ik meemaak en mag vastleggen, de stuk voor stuk bijzondere en bijzonder mooie mensen die ik mag ontmoeten en alle emoties die ik mee mag beleven. Soms een beetje aan de zijlijn, soms heel dicht bij de kern, maar altijd met liefde en warmte.

Liefs,
Mariët. 

9 opmerkingen:

  1. Goed om daar eens bij stil te staan! Heel mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi om te lezen dat je hier zoveel van houdt! Liefs, Jis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi om dit te lezen :) de passie spat er vanaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig omschreven, daardoor ben je denk ik ook een fantastische fotograaf omdat je dat zo ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, prachtig om te lezen.
    De échtheid en puurheid van mensen raken mij ook heel erg, net zoals de woorden die jij schrijft vanuit je hart. Het mooiste is kunnen doen waar je van houdt en dat heb je gevonden in het fotograferen.

    Liefs,
    Lucinda

    BeantwoordenVerwijderen