Pagina's

GRATITUDE

De afgelopen tijd is zo mooi geweest. Werk ging door, vol ontzettend leuke opdrachten en nieuwe ideeën, ik leerde veel fijne mensen kennen die mijn leven echt verrijken, mocht mooie dingen maken en ontwerpen en kwam nóg weer een stukje dichter bij mezelf. Mijn kern. Het overheersende gevoel? Dankbaarheid.

Dankbaar ben ik, voor het feit dat ik gezond ben en dat mijn dierbaren dat ook zijn. Voor de fijne mensen in mijn leven, voor het werk dat ik doe... Dat ik me zo gelukkig voel, zo blij ben met hoe alles loopt en dat ik me steeds verder ontwikkel en steeds meer ontdek waar mijn hart ligt. Ik mag experimenteren en meehelpen met het organiseren van iets heel bijzonders, met mensen die me ook in de rest van mijn leven stimuleren om echt te doen waar ik goed in ben en blij van word.

Het is echt even zo'n "klik"-periode. Alles valt op zijn plek en het klopt. En dan mag ik ook nog eens gaan trouwen met de man die dit mede mogelijk maakt. Over drie maanden mag ik hem mijn man noemen, en ik kan niet wachten. Vandaag gingen we in ondertrouw en ondanks dat dat niets meer of minder is dan een officiële aanvraag van ons huwelijk, een formaliteit, had ik toch vlindertjes in mijn buik. Vond Vriend het toch wel leuk om een foto van me te maken terwijl ik de akte tekende, en waren we toch wel een beetje wiebelig en verliefd.

Ik blijf het ontzettend bijzonder vinden dat twee mensen elkaar zo leuk kunnen vinden dat ze zeggen: 'Ja, deze kies ik. Met deze ben ik. Met deze blijf ik.' Toen we nog maar net samen waren gingen we door een vrij zware periode heen, waarin ik met waterverf een mooie tekst illustreerde: "To be us is enough." Ik scande het in, liet het uitvergroten en gaf het op posterformaat in een lijst aan Vriend. Vandaag de dag hangt die poster nog steeds tegenover ons bed, zodat we elke avond en elke ochtend weer herinnerd worden... Wat er ook is, wat er ook speelt, als wij maar samen onszelf zijn.

Niet alleen in periodes die zwaar zijn, waarin we ons aan elkaar vastklampen, maar juist ook in periodes die zo fijn zijn, zoals deze. Waarin we ons ontwikkelen, onze trouwdag plannen, leren, groeien, dromen over de toekomst die net zo fijn mag zijn als nu, zo niet beter. Periodes waarin al het nieuwe, goede en fijne ons soms overspoelt, waardoor we even wankelen en vervolgens steviger dan ooit weer aarden en verdergaan. Vriend met zijn opleiding die hij naast zijn werk doet, ik met alle nieuwe plannen en ideeën. Dwars door alles heen blijven beseffen dat wij genoeg zijn.

For better or worse.

Liefs,
Mariët.

20 opmerkingen:

  1. Prachtig geschreven en het is heel fijn dat alles even precies op zijn plek valt op dit moment. Ik ben pas vier maanden samen met mijn vriend, dus ik kan het niet voorstellen hoe het moet zijn om te gaan trouwen samen. Maar dat gevoel van vastklampen aan elkaar als je het even niet meer weet of juist intens geluk delen samen, dat herken ik wel. Of ik ooit ga trouwen met hem kan ik nu nog niet zeggen, maar als het zo ver is hoop ik hetzelfde gevoel te ervaren als jij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je lieve reactie! Ik hoop hetzelfde voor je, het is zo fijn!

      Verwijderen
  2. Wat ontzettend fijn dat alles even op z'n plek valt en dat je iemand hebt met wie je zo veel geluk deelt! Ik word er helemaal blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi dankjewel! Wat leuk dat je er blij van wordt.

      Verwijderen
  3. Oeh wat heb je dit mooi verwoord :) prachtig! Mooie foto ook trouwens. En bijzonder hè dat je zoveel voor 1 persoon kunt voelen en weet dat je met die persoon je leven wilt delen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En ja, ik blijf het ook bijzonder vinden en sta daar vaak bij stil..

      Verwijderen
  4. Wat een mooi stuk en fijn om te horen dat alles zo op zijn plek valt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, mijn complimenten voor je schrijfstijl! Heel fijn om te lezen en mooi verwoord. Mooie foto ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Die foto is gemaakt door Sharona Lautoe. Ik ben helemaal verliefd op de sjaal die ik om heb, helaas niet van mij, hihi.

      Verwijderen
  6. Wat een prachtig blogje. Geniet van dit heerlijke gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geschreven! Wij zitten ongeveer in dezelfde fase en ik geniet er ook elke keer van. Als het slechter gaat, dan wordt het beter door te beseffen dat deze periodes ook weer gaan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi Jet! Gefeliciteeeeerd :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met in ondertrouw gaan! Prachtig om te lezen hoe dankbaar je bent en dat alles op zijn plek valt nu. 'To be us is enough' is een hele mooie en krachtige zin, wat mooi dat dit tegenover jullie bed hangt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi geschreven; ik heb er gewoon geen woorden voor. Echt recht uit het hart én je voelt gewoon de dankbaarheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi weer lieve Jet! Snel maar weer eens bijkletsen want ik heb zo te horen een hoop gemist <3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohh, wat mooi! PRachtig beschreven ook!

    BeantwoordenVerwijderen