Pagina's

THE GOOD MESS


I'm kind of messy. I have been kind of messy all my life. Wildly unprepared I jump into things, feelings and cravings like they're the only thing existing right there in that moment. I can be furiously angry or depressingly sad one moment and beside myself with joy the next. One day I want to be an adventurous nomad who has no home other than the whole world and the next all I can think about is making a nest and having a baby. One day I wanna be a photographer, the next I want to be a writer, or a stay at home mom, or a pedagogue. I want to be hula hooping, and drawing mandala's, and learning to sail.

I said I'd never get married in a traditional white dress, and I just ordered one for my big day next year. I said I'd never want babies and here I am, swooning over Instagram accounts of new mothers and mothers to be. My head is always messy, overflowing with thoughts, ideas and I look at every single one of them and completely welcome them with open arms. This is my creativity. This is me. This is the only thing that's constant; the good mess.

I am wildly unprepared for everything. I am an adventurer in my own head, my own life. I am me. I am love. I am different every day and sometimes it tires me. Sometimes it is scary and sometimes all I want is silence. But this is me. This is the good mess. And I love every bit of it. 


With love,
Mariët. 

13 opmerkingen:

  1. And I love you, for every single thing you just mentioned.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar! Ik heb een haat-liefdeverhouding met mijn chaotische hoofd. Soms denk ik: Wahh ik heb zo'n mooie dromen en plannen, zulke mooie creatieve ideeën! Maar ik denk ook soms: waarom zeg ik zo enthousiast 'ja' tegen alles, maar vergeet ik op tijd te komen of vergeet iets mee te nemen naar een afspraak etc. Fijn om te lezen dat jij het al meer geaccepteerd hebt! Ik lees nu al een aantal maanden je blog en jij lijkt me zo'n leuke creatieve meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zooo zo herkenbaar. mijn hoofd springt van hot naar her. soms word ik er helemaal gek van, en wou ik dat ik een uitknopje had.. maar aan de andere kant komen er ook wel eens hele mooie dingen uit :) een goeie chaos, inderdaad!
    xo, cheyenne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar! Ik worstel altijd met een supercarrière en een mama, haha... Moet nog een manier vinden waarop dat te combineren valt. ;) Maar je bent ook (mede) zo leuk omdat je zo lekker messy bent. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Idd. Wees gewoon lekker jezelf.
    Mess & all included!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik herken mij helemaal met jou gedachten die rondspoken in je hoofd. het is vaak moeilijk om een keuze te maken als het niet te combineren valt. En ik ben daar zelf ook heel slecht in.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo herkenbaar :') en altijd op zoek naar meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. If you can still surprise yourself, life never gets boring. Curious about the dress you ordered!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen