Pagina's

SHARING


Oké, ik wilde dus vandaag een stuk schrijven over liefde en succes, maar alles liep even anders. Gisteren las ik twee prachtige artikelen van Wild Rain en Kristen Hedges, waarna ik zo overstroomde met liefde voor alles en iedereen dat het bijna zwaar werd. De laatste tijd lacht het leven me toe, er blijven steeds nieuwe, geweldige mensen mijn leven binnenwandelen en steeds meer gave mogelijkheden doen zich voor. Ik ben dankbaar. Daarom wil ik vandaag gewoon even een paar mooie dingen met jullie delen.
"Thankfully both of these seasons are folded into the distant history of me and I live a much different reality now. But this is not the case for everyone, and if you struggle with depression I wish I could envelop you with a luscious, squishy bosom hug and tell you, with tears in my eyes, what I wish someone had told me: don't judge it. Don't judge yourself or your depression. Do what you need to do—see a therapist, make changes to your diet, and so forth—but if you're depressed it's easy to become depressed about being depressed. Don't shame yourself for it. Don't fall into a pile of shoulds. Focus on what you can do this moment to accept love."  - Wild Rain
Dit stukje uit het artikel op Spirit Soul Earth raakte me diep, omdat ook ik depressie heb gekend.  Deze mooie woorden kan ik dan ook alleen maar dik onderstrepen en delen met iedereen, in de hoop dat het net een sprankje licht kan zijn. Voor wie dan ook. Robin Williams overleed aan zijn depressie en daar werd heel veel over gezegd. Met veel reacties kon ik niets, maar Jeff Brown sloeg de spijker op zijn kop:
"Robin Williams is gone. Yet another whose gregarious social face did not reflect his inner world. We lose so many people everyday to unresolved pain that overwhelms their consciousness. Few are well-known. Most live anonymous lives. We must prioritize authentic revealing and emotional release in our world. We must slow down to see each other deeply and to share our inner worlds so that no one feels alone with their pain. There are so many of us here, yet so many suffer in isolation. We have to keep peeling the masks away. We have to keep sharing our truths. We have to." - Jeff Brown.

Het liefste wil ik iedereen die een knuffel nodig heeft in mijn armen nemen en een liefdevolle hand op hun hoofd leggen. Stil maar, accepteer liefde, neem de tijd, veroordeel jezelf niet. Focus je op jezelf en niet op wat anderen zeggen, wat de media je oplegt.

"I CLOSE MY EYES AND INVOKE MY CHILDHOOD. THOSE WILD-EYED YEARS OF ENDLESS OPPORTUNITY AND DRINKING IN THE WIDENESS OF THE WORLD. THEN, WHAT DID I IMAGINE SUCCESS WAS? WHAT DO I STILL FEEL - TRULY, BENEATH THE ILLUSION OF THE MEDIA - THAT IS IS, NOW?

Writing a little bit every day. Traveling for myself - not to tell anyone about it or record the whole thing in a photo book. Laughing a lot. Watching sunsets from the porch. Living close to my family. Changing the world around me - one person at a time. Spending slow hours with my husband. Having a child. Teaching her to be wild, and still, and loving. Simple things. Having enough, but not too much, because too much always leads to wanting more.
Small. Hearty. Warm."  - Kristen Hedges.
Ook dit stukje, uit het artikel op Happy Sleepy Folks, raakte me. Het motiveert me om me eens te gaan buigen over mijn definitie van succes vroeger, en nu. Op dit moment. Los van wat de media ervan maakt, want dat voelt niet als thuis. Ik ga mijn eigen manifest schrijven.

En ondertussen luister ik dit:

The open heart refuses no part of me, no part of you.

Love.
Mariët.

13 opmerkingen:

  1. Een heel erg mooie post. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik je artikel een uur geleden al gelezen, misschien wel twee uur geleden. Het kwam zo binnen, ik moest het laten zakken. Ik bén namelijk depressief op dit moment. Na jaren, jaren en jaren ellende ben ik eindelijk over mijn schaamte en angst heengestapt en heb ik hulp gevraagd. Komende woensdag start mijn behandeling. Ik schaam me nog steeds een beetje, ook al weet ik dat het niet hoeft, dat ik ''gewoon'' ziek ben. En dat er dan iemand is, jij, die zoiets schrijft.... Dan blijven de tranen komen. Niet van verdriet, maar van opluchting en dankbaarheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohh lieve Marion, wat goed dat je eindelijk die stap hebt gezet om hulp te vragen. Soms kost dat tijd, maar als je eenmaal zo ver bent is de strijd al half gewonnen. Je hoeft je écht niet te schamen, je bent niet de enige. Heel veel sterkte en succes met je behandeling!

      Verwijderen
  3. Prachtig geschreven, zowel jij als de stukjes die je deelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik ben echt fan van Spirit Soul Earth en Happy Sleepy Folks.

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie post met prachtige teksten. Ben er een beetje stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi en goed dat je dit schrijft. Ik heb ook wat reacties gelezen op de dood van Robin Williams en die deden mij - als iemand die lijdt aan een chronische depressie - best veel pijn.

    BeantwoordenVerwijderen