Pagina's

PINK SKIES AND PRAYERS

Nog steeds ben ik behoorlijk onder de indruk van alles wat er gebeurt in de wereld. Waar ik normaal gesproken het nieuws probeer te vermijden kom ik nu niet onder de vreselijke berichten uit die overal op social media gedeeld worden. Het is afschuwelijk en bloggen over andere dingen lijkt zo onbenullig en gevoelloos. Ik vind het vreemd en het raakt me hoe bijna ieders leven nu ineens om alle tragedie lijkt te draaien terwijl we normaal ook gewoon ons 'zorgeloze' (zie het in perspectief) leventje leiden terwijl andere mensen hun leven vol zorgen lijden. Het voelt hypocriet en toch is het nu zo.


Samen met de liefde van mijn leven keek ik gister deze prachtige zonsondergang en dat was op een bepaalde manier troostend. Het gaf me, zoals altijd, een gevoel van rust en geaard zijn. Maar het was ook confronterend want: het leven gaat gewoon door. Terwijl het voor anderen afgelopen is of veranderd is in een horrorfilm, een nachtmerrie waar ze nooit meer uit kunnen komen.

En dat zit je daar, samen met je Grote Liefde. Je bent gelukkig, je bent dankbaar. Je ziet mensen spelen without a care in the world. En je begrijpt het niet. Ik bid, en dat doe ik vaak in het Engels...



Dear God,


Please hold all the people that are hurt in any way in your arms.
Give them comfort, be with hem. Help them in a way that we can't.
Give them strength to deal with whatever it is they have to deal with.

Heal hearts, heal souls and make room for love and acceptance,
when the tears have run out and when they are weary of the heartache and grief.

Give all the people that are watching from afar the strength to grieve with them,
to pray for them and to not judge each other in the way we cope with this.
Let us be grateful for all we have, for health, for love, for peace.

Let us send love and maybe even physical help when we can.
Let us help You hold them. Love them and cry with them.

Surround us, all of us, for we are one.


8 opmerkingen:

  1. Wat mooi geschreven en heel herkenbaar! <333

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw. Prachtig geschreven (en je foto's ook!).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iedereen gaat hier op zijn eigen manier mee om. De één knielt neer en legt bloemen, de ander gaat ogenschijnlijk gewoon door met zijn leven maar is van binnen stil. Heel mooi gebed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb niet echt passende woorden te zeggen maar ik wilde toch even reageren hoe mooi ik dit vind <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles wat ik kan zeggen: amen. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw, wat past dat gebed mooi. ik ben er zelf ook nog een beetje ondersteboven van, kan het niet helemaal bevatten.
    xo, cheyenne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo is het leven... Ik kijk er niet van op, van zoveel lijden. Er gebeuren veel verschrikkelijke dingen, elke dag. En het leven gaat altijd door. In Tel Aviv geniet men ook van de zomer op het strand.

    BeantwoordenVerwijderen