Pagina's

THE HEALER'S MANUAL BY TED ANDREWS

Alweer bijna een maand geleden schreef ik een uitgebreid artikel over mijn geloof en mijn spiritualiteit, waarin ik ook noem dat ik heel veel boeken lees. Soms zijn dit gewoon romans of fantasy boeken, maar vaak zijn het wel boeken met een spiritueel tintje.


Ted Andrews kende ik al van het boek 'Luisteren naar dieren', wat helemaal gaat over (totem)dieren en de boodschappen die zij je kunnen meegeven. Dat boek heb ik nu te leen van een lieve vriendin en het staat hoog op mijn wishlist. Toen ik er achter kwam dat hij ook een boek had geschreven over healing werd ik erg nieuwsgierig, aangezien ik daar nog niet zo veel over wist. Ik ken gebedsgenezing en heb hier hele bijzondere dingen in meegemaakt, maar ook met Quantum Touch heb ik (een klein beetje) ervaring en ik ken ook mensen die zich bezighouden met Reiki. Kort gezegd; ik geloof dat healing door middel van energie en focus mogelijk is, en ben hier nieuwsgierig naar. Hoe zit dat dan?


En toen kwam ik Llewellyn Worldwide tegen, een website vól met hele interessante boeken en andere producten. Ben je geïnteresseerd in spiritualiteit, in welke vorm dan ook? Bezoek dan echt eens deze site; je raakt niet uitgekeken! Llewellyn staat al sinds 1901 vooraan wat betreft het holistische en metafysische gedachtegoed en de publicatie daarvan. Op deze pagina kun je de interessante geschiedenis van deze onafhankelijke uitgeverij lezen, de moeite waard!  

Na een tijdje rondgedwaald te hebben over de site, vol enthousiasme over alles wat ze aanbieden, besloot ik ze te mailen om te kijken of ze open stonden voor een leuke samenwerking. Ik kwam in contact met Beth Hanson, publicist, die graag wilde samenwerken. Ik een boek, zij een review op Your Inspiration Blog. Zo lag er, toen ik thuiskwam uit Santorini, een pakketje op me te wachten met daarin The Healer's Manual en een persoonlijk briefje van Beth. Superleuk!  


 The Healer's Manual is, in tegenstelling tot wat je zou verwachten, een heel nuchter boek. Andrews gelooft dat iedereen kan healen. Jezelf, anderen, dieren... Als je er maar voor open staat. Hij legt zonder te pretenderen dat (ernstige) ziektes je eigen schuld zijn uit dat heel veel ziektes en ongemakken (denk aan hoofdpijn, buikpijn etc.) te maken hebben of veroorzaakt worden door een disbalans in je lichaam, en wat hij met dit boek wil bereiken is inzicht geven in chakra's, meridianen en het herstellen van de balans door middel van aanraking, kleuren, geluid, smaak en reuk.

 Het is een uitgebreid boek met veel illustraties en tabellen om de vele informatie toe te lichten en behapbaar te maken. Ook staan er hele gerichte oefeningen in waarmee je kunt kennismaken met de energie die je lichaam is, en hoe je die kunt gebruiken. Ook maakt hij veel gebruik van visualisatie, waar ik zelf een groot fan van ben.

Toen ik veel jonger was ik eens heel erg bang 's avonds, mijn vader kwam mijn slaapkamer binnen en we besloten samen te bidden en een beschermende koepel om ons heen te visualiseren; dat hielp. Ook gebruik ik vanwege mijn gevoeligheid voor de emoties van anderen al jaren visualisatie om me daartegen te beschermen. Hier meer over lezen vond ik dus ontzettend interessant.


Al met al een ontzettend interessant en leerzaam boek, of je er nu daadwerkelijk mee aan de slag gaat of niet. Of je nu van plan bent holistic healer te worden of gewoon een beetje bewuster om wil gaan met je eigen lichaam en energie, dit boek is een goede start.

Ook nieuwsgierig geworden? Het boek is voor $ 14,95 te koop bij Llewellyn, samen met een heleboel andere interessante boeken over alternatieve therapieën, creatieve visualisatie, energetisch werk, kruiden, yoga, meditatie en nog véél meer. Ik weet in elk geval zeker dat ik voortaan gelijk naar de website van Llewellyn ga als ik op zoek ben naar een boek over spiritualiteit.

Liefs,
Mariët.

P.S.  Ja, ik heb dit boek gratis gekregen in ruil voor deze blogpost. Ik ben zo enthousiast over Llewellyn dat ik er graag over wilde schrijven. Ik wil dat veel meer mensen van het bestaan van deze uitgebreide site weten en dit doe ik vanuit mezelf; ik krijg hier verder niet voor betaald en heb zelf contact opgenomen met Llewellyn.

Ook kwam ik er veel te laat achter (alle stenen en veertjes etc. had ik alweer op hun vaste plek in huis gelegd) dat mijn camera blijkbaar nog op ISO 6400 stond bij het maken van deze foto's (ik was nog niet helemaal wakker geloof ik), vandaar de korrelige kwaliteit, vooral op de eerste foto. Sorry!


5 opmerkingen:

  1. Heel erg interessant. Ik ga in mijn vakantie eens rustig op haar site rondkijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit klinkt ontzettend leuk en interessant! Ik wil van de zomer (over een week) wat serieuzer gaan beginnen met yoga en ik heb mij altijd al wel geinteresseerd in spiritualiteit. Ik ga die site zeker eens even grondig bestuderen en kijken of dit boek iets voor mij is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat hij Engels is. Het is volgens mij namelijk echt een bijzonder interessant iets om meer over te weten te komen en meer in jezelf te gaan, waardoor je sterker wordt en je de kracht heb om jezelf boven iets op te helpen en gelukkiger te zijn. Tevredenheid is er bijna niet. Mensen zijn vooral ongelukkig en ontevreden of hebben vaak problemen. En ik denk dat dit soort boeken, juist voor dat soort mensen heel erg goed zijn. Alleen willen die dat meestal niet.
    Dus wederom; jammer dat het in het Engels is, anders had ik nu misschien inspiratie gevonden! Misschien is het een idee om jouw tips en tricks te delen uit het boek. Op die manier kan ik er ook een beetje van meegenieten. Misschien zijn er nog meer mensen die niet Engelse boeken (kunnen) lezen en is het weer een mooie inspiratie voor jouw om met dit boek aan de slag te gaan voor je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. klinkt goed zeg! ik ben er zelf nog niet zo in thuis, maar omdat ik al jaren met allerlei lichamelijke klachten rondloop die door therapie & fysio maar niet werden 'opgelost', loop ik nu bij een haptonoom en ben ik meer bewust aan het raken van de verbinding tussen energie & lichaam. dit boek ga ik zeker onthouden :)
    xo, cheyenne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Na ons gesprekje vanmiddag ben ik toch even nieuwsgierig geworden en heb ik toch de enige gemiste blogpost op je blog inmiddels gelezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen