Pagina's

THIS IS ME

Een vrij simpel maar effectief 'schrijfspelletje' via Alexandra Franzen. Ik kwam dit tegen en wilde het graag met jullie delen, want ik geloof dat iedereen wel eens twijfelt, dat iedereen wel eens denkt; doe ik wel wat juist is? Kan ik dit wel? 

My name is Mariët Mons. 
I'm a photographer, writer, an inspiration and a friend. 
Ultimately, all of my work is about helping people let go, love themselves and their lives. About helping people experience joy in the little things and about creating smiles on beautiful faces.  
(Because everyone is beautiful in their own way and life is so, so worth living, loving and capturing.) 
That is what I do.
And I am not confused.

Hoe heerlijk om dit in te kunnen zeggen. Hoe krachtig om te zeggen: I am not confused. Hoe fijn om even stil te staan bij wie je bent en wat je doet. Om na te denken en een definitie voor jezelf te vormen, of je daar nu al bent of het als doel hebt. Doe je mee?

My name is ________________.
I’m a ________________, ________________ and ________________.
Ultimately, all of my work is about helping people …
{choose}
… be less ________________
… be more ________________
… become amazing at ________________
… become more confident at ________________
… experience ________________
… feel ________________
… have less ________________
… have more ________________
… learn how to ________________
… (un)learn how to ________________
… reframe the way they ________________
… simplify the way they ________________
… start doing ________________
… stop doing ________________
… take action towards ________________
… understand ________________
(Because ________________.)
That is what I do.
And I am not confused.

Thank you Alexandra.

Ik zou het heel leuk vinden om in de comments jullie versies te lezen! De prachtige foto's hierboven zijn gemaakt door Marlous


Liefs,
Mariët. 

27 opmerkingen:

  1. Leuk! :) En prachtige foto's! Die jij van Marlous hebt gemaakt overigens ook! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Heb je al een beetje een idee hoe je 'm voor jezelf zou kunnen invullen?

      Verwijderen
  2. Ik zag al een paar foto's op instagram! Echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat leuk! En prachtige foto´s!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op dit moment ben ik bezig met afstuderen en vraag ik me zo vaak af wat ik nou eigenlijk wil hierna. Het invullen hiervan vind ik nog best lastig haha, maar wel heel goed om te doen :) Wat een prachtige foto's trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's heeft Marlous gemaakt! Ik vond het invullen best wel moeilijk, ik sta op het moment op een punt dat ik best wel doorslaggevende keuzes moet maken over mijn opleiding en daarbij toekomst en het komt allemaal zo dichtbij. Uitdaging dit! Ik vind haar blog sowieso altijd zo fijn (: Heb de 'template' wel naar eigen invulling gebruikt haha.

    My name is Leonie
    I’m a dreamer, writer and language freak and I am trying to be the best friend possible - and sometimes failing.
    Ultimately, all of my wishes are about helping people to learn more about themselves, about the world and to love more unconditionally. I am a tutor at a high school and with all of my work I hope to inspire and to teach the kids. I hope what I teach helps them grow. I am a designer and a dreamer and I hope all of my work inspires and reframes the way people look at the world. I am passionate about communication but also about great design and I'd like to show the world that these two flow well together. I am a dreamer, full of dreams and ambitions and with all of this I hope to change the world and make it a better place.

    Because helping people is beautiful, growth is necessary and amazing and change is where it starts.

    That is what I do and who I am.
    And I am not confused.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw... Wat ontzettend mooi om te lezen van iemand anders. Gaaf gedaan en heel inspirerend. Dankjewel voor het delen Leonie! Ik hoop dat er meer mensen volgen.

      Verwijderen
    2. Dat was wel pittig hoor! Maar ik ben wel in voor een uitdaging. Ik weet niet of ik mezelf helemaal lekker kan verwoorden, want er zijn ook dagen dat ik helemaal niet weet wat ik precies wil doen - omdat ik dan te veel wil, haha. Ik vond het van jou al wel duidelijk, maar het bleek maar weer dat je soms echt weinig stil staat bij 'jezelf'

      (Ik wilde eigenlijk op twitter reageren, maar je volgt mij niet, dus ik doe het maar zo haha)

      Verwijderen

  6. My name is Marjolein.

    I’m a lover, writer and fighter. I try to fight for myself, my friend and family, but also for happiness and acceptance.

    Ultimately, all of my work is about helping people to try learn them, that you're allowed to be vulnerable and that that doesn't mean you're weak. That when you give in to your ilness, it doesn't mean you give up. That positivity is the best medication there is and that you should always stay true to yourself.

    But you know what, I'm 'people' too. I'm teaching myself to accept myself, but also how to stay positive, in every way possible.

    Because I believe, that when you inspire yourself, you're able to inspire others. At the moment, my life feels like a battle. But hey, getting into a battle with life is the one battle you'll never win. So try to work with it. Work with everything life reaches you. And you'll find out that that makes it all so much easier.

    That is what I do.
    And I am not confused, for the first time.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi. Je bent een mooi mens. Fijn dat je dat voor het eerst kon zeggen. Groei en groei en groei en groei.

      Verwijderen
  7. Wat leuk om in te vullen! Ga er zo even zelf naar kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een goeie opdracht om bij stil te staan :) na 6 jaar studeren, een onwijs druk jaar, een extreem stressvolle paar maanden gepaard met allerlei verschillende uitwerkingen ben ik helaas nu op het punt geraakt dat ik me toch even moet afvragen waarom en waarvoor ik dit toch allemaal doe.. ik dacht altijd dat ik precies wist wat ik deed en waarom ik deed, nooit gedacht dat het na al deze tijd toch zou gaan kriebelen vanwege twijfels, maar zo gaat het leven i guess.. maar ik ga deze opdracht erbij houden en erna streven hem snel te kunnen invullen :)
    xo, cheyenne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet helpt deze schrijfopdracht je om een beetje duidelijkheid te creëren voor jezelf.. Succes ermee Cheyenne!

      Verwijderen
  9. Oei, dat is een pittige. Goed om eens over na te denken, maar niet iets dat ik zomaar ter plekke uit mijn duim zuig. Hier moet ik echt even voor gaan zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. My name is Deniece
    I’m a sensitive, creative person and a teacher,
    Ultimately, all of my work is about helping people self reflect and get a little step further in life I would love to be less sensitive
    I'd like to be more thankful for everything I DO have
    I want to become amazing at photography
    I'd like become more confident at making choices alone
    I would love to experience a long solo travel (Asia)
    I often feel lost and uncertain about what I want in life, I want to have less expections of others
    I wanna learn how to let go and (un)learn how to overanalyse situations. And at this point I realised I am the only one who is litterally filling in the list so I'm just gonna stop right here cause it is difficult enough for someone who is constantly overthinking who I am and what I want in life. I'll just go with the flow, have fun mean while and set some goals!
    That is what I do.
    And I am not confused.

    Pfoeh warrig berichtje hoor hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. My name is Melissa.

    I'm a soul, a helping hand, a searcher and a creator.

    Ultimately, all of my work is about helping people find their own story, their own answers and their own path. Helping people to love and to be loved. Helping people to reconnect with themselves, their fellow human beings and this world.

    Because this is what I believe in. This is what I do. This is who I am.
    And I am not confused.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. My name is Kelly.

    I’m a dreamer, an optimist and a helping hand.

    Ultimately, all of my work is about helping people to understand how unique and wonderfull they are. As a teacher I see it as my mission to help my pupils become caring, positive, self-confident young people and as a inhabitant of planet Earth, I want to help everybody to find their strengths in order to let them chase their dreams, how small or big those dreams might be.

    (Because finding out who you really are and what you really want, is what life really is about )

    That is what I do.
    And I am not confused.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw wat een prachtige foto's zeg!


    My name is Eva
    I’m a writer, a doer and a creator.
    Ultimately, all of my work is about helping people become more confident at being who they are, what they love to do and how far their thoughts bring them. Don't back out and go for it
    (Because giving someone the boost of taking that extra leap is the best way to be there for a friend.)
    That is what I do.
    And I am not confused.

    -- Oeeh nou wil ik 'm ook op mijn blog plaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi stukje en wát een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. My name is Annouska. I'm a thinker, writer and sometimes a little bit too stubborn.

    At this moment i'm going to school so my life will change after I graduated next year. My work will be helping people to get better. For me an important thing, because tell my about your illness doesn't mean your weak. It means you aloud that people help you.

    In the mean time I know I can learn from these people. Too many times I think: "I don't need other people helping me". I have to accept that sometimes it's for my own best that people help me. Because that will make my work in the future a lot easier and my life amazing at so many ways.

    And that is what I do.

    And I'm not confused!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. My name is Bibi,

    I’m a dreamer, a creator and someone who follows her dreams.

    Ultimately, all of my work is about helping people to love themselves and help them to really feel who they are and to be true to that. Because I think you first need to love yourself before you can love someone else. Don’t regret your mistakes but learn from them. I want them to feel happy and create a big smile on their faces.

    Be yourself, from others are their enough! Enjoy the little thing in life and make the best of it.

    This is where I believe in and this is what I do.
    And I’m not confused.

    BeantwoordenVerwijderen