Pagina's

TO SIMPLY LISTEN

In de nacht van 15 op 16 april was het volle maan en dat vind ik altijd zo mooi en indrukwekkend. Op Skylge was het nog indrukwekkender, omdat de maan zó helder was dat zij alles verlichtte zoals ik lang niet meer had gezien. Ook zet zij me vaak aan het denken, zoals bijna alles in het leven doet. 

Het zit in mijn natuur om overal foto's van te maken, maar soms vind ik het ook zo fijn om gewoon te kijken, gewoon te zien, op te nemen en te genieten zonder verder ook maar iets te doen. Gelukkig duurt het maken van een foto niet lang. Ik kan soms helemaal opgaan in de omgeving, bijna alsof ik even mijn drukke hoofd verlaat en rondzweef over het water, over de uitgestrekte velden of tussen de duinen door. Mijn ziel raakt alles aan en voelt de energie, is één met alles. Soms is dat kort, een paar minuten, maar het geeft me rust. Soms is het langer, een uur of misschien twee, en dan moet ik echt weer even 'landen'. 

Toch leer ik steeds meer, zoals ik hier al schreef, de drukte te weren. Rust te creëren, ook als ik gewoon in mijn hoofd zit en aan het werk ben. Één ding tegelijk, met aandacht. En soms onderbreek ik dat ene ding even, voor een ander ding. Zoals bijvoorbeeld het aandachtig luisteren naar mooie muziek. Gewoon alleen maar luisteren, alle zintuigen focussen op dat ene ding. Niet lezen, niet kijken, niet schrijven, niet praten, geen telefoon, geen tijdschrift, alleen mijn oren en de muziek. Met ogen gesloten gewoon even zijn. Even een momentje rust temidden van alle drukte, even niet het soms toch echt nodige multi-tasken. Doe je mee?

Liefs,
Mariët.

2 opmerkingen:

  1. Mooi stuk. Rust pakken is ook iets dat ik nog moet leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan een voorbeeld aan jou nemen als het gaat om rust.

    BeantwoordenVerwijderen