Pagina's

I BELIEVE





Als ik het water voel bewegen langs mijn huid, als ik stap voor stap steeds dieper wegzink in de reinigende kracht van de zee, als ik de deining door mijn hele lichaam voel ... dan voel ik alles van me afglijden. Alle stress, alle zorgen, alle onzekerheden. De zee trekt ze van me af en laat mij mezelf zijn. Alleen ik. Alleen mij. Wie ik ben. Zoals het goed is.

De zon gaat gewoon weer onder, daar is ze. Ik droom van zoveel en de wereld houdt mijn dromen vast. Ze omarmt mij en ik ben mijn dromen, ik ben wat ik wil zijn, wat ik ga worden. Mijn kracht vind ik in Zijn kracht, mijn rust vind ik in Zijn rust. Ja, ik geloof dat ik vastgehouden word, ik voel de golven als armen om me heen, de steun van de deining als een borst waar ik tegen rust, die ademhaalt, waar ik een Hart voel kloppen. Een Hart dat klopt voor mij, voor jou, voor onze dromen. 

De zee laat mij meer zien en voelen van die kracht dan welke woorden dan ook. Zij is het duwtje in de rug. De natuur is het contact, het contact met Diegene die mij kent. Die mij Liefde geeft, laat zien en helpt geven. Een onverklaarbare golf van geluk, vrijheid en warmte overspoelt me elke keer als ik die laatste stappen zet, bovenop de duinen sta en de zee uitgestrekt voor me zie, oneindig in haar beweging en oneindig in haar zachtheid en haar kracht. 

Zij is mijn begin en ik ben een druppel onderweg naar huis. 


--

Een stukje dat ik schreef, geïnspireerd door een bijzondere man die we mochten ontmoeten, een Sikh, die ons vertelde dat God de zee is, en wij druppels, onderdelen van Hem die over de hele aarde zijn verspreid en langzaam en ieder op onze eigen manier onze weg terugvinden naar de zee, naar God, naar eenheid. Die vergelijking raakte me enorm en is me bijgebleven. Zoals jullie allemaal weten ben ik gek op de zee. Ik heb ontzettend veel mooie verhalen horen vertellen over God, maar dit voelde als mijn hart. Zoals ik het altijd ervaren heb. Nooit ben ik zo onder de indruk van waar ik in geloof dan wanneer ik in de natuur ben, wanneer ik bij, in of op zee ben.

Geloof jij ergens in? Ben je wel eens bezig met meer dan wat we met onze ogen kunnen zien en met onze gedachten kunnen bevatten? 

--

A while ago we had the honor to meet someone very special, he was a Sikh and he told us a beautiful story about God being the ocean and us people being drops of water, scattered over the earth, slowly finding our way back to Him, to Oneness. Inspired by that and my love for the ocean, I wrote this:

--

When I feel the movement of the water on my skin, step by step deeper into the cleansing power of the ocean, when I feel the waves through my whole body ... I feel everything slip away. All my sorrows, my stress and my insecurities. The ocean pulls them off me and lets me be me. Just me, myself, who I am. And it is good. 

The sun sets, once again. There she is. I dream and the world holds my dreams. She embraces me and I am my dreams, I am who I want to be, who I will be. My strength I find in His strength, my rest I find in His rest. Yes, I believe that I am held, I feel the waves as arms around me, I feel the support of the tree I am leaning against as a breast where a Heart beats. A Heart that beats for me, for you, for our dreams.

The ocean shows me more of that power than words and stories. She is the little push you sometimes need. Nature is contact, contact with the One who knows me. The One who gives me Love, and helps me share it. An unexplainable feeling of happiness, freedom and warmth overwhelms me every time I walk up to the sea, and see her before me: infinite in her movement, infinite in her power and softness.

She is my beginning and I am a drop of water on my way home.

--

Do you believe? What do you believe? 






11 opmerkingen:

  1. Wauw :) Ik geloof dat we allemaal uit een bepaalde energie zijn ontstaan, en in deze moderne tijd raakt die energie uit balans doordat de mens uit zijn Eigen kracht stapt: de natuur. Daarom hou ik zo van de natuur opzoeken. Even terug naar mezelf en de rest van het universum.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie geschreven! Ik sluit me helemaal aan bij Debby :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Dankjewel! De twee waar ik op sta zijn gemaakt door mijn lieve vriendin Marit Brandsema.

      Verwijderen