Pagina's

How To Travel

Reizen is iets heel persoonlijks, en daar wil ik het vandaag graag over hebben. Al een tijdje had ik dit artikel in de planning staan, en aangezien ik er een aantal vragen over kreeg leek dit me een goed moment om het dan ook maar te gaan schrijven! Iedereen denkt bij het woord 'reizen' aan iets anders, dus laten we eens kijken wat het woordenboek zegt:

REIZEN - (van iemand) je vrijwillig verplaatsen naar ergens anders dan waar je bent.

Zo simpel is de definitie dus, maar toch heeft men er soms hele verschillende ideeën bij. Wat ik het belangrijkste vind is dat je zelf geniet. Dat je reist op de manier die bij jou en je leven past. Het is superleuk om travel blogs te lezen, om op t.v. programma's te kijken en om boeken te lezen over reizen, om je te laten inspireren. Maar als je dan vervolgens daadwerkelijk op reis gaat: Go your own way.



Of je nu elke zomer naar dezelfde camping gaat omdat je het daar altijd zo vreselijk naar je zin hebt, of je nu in het vliegtuig stapt met een rugzak en wel ziet waar je uit komt, of je nu een luxe hotel of resort boekt en daar de hele week niet van af komt, of je nu vijf keer per jaar gaat of één keer ... Als het maar bij jou past. Er is geen beste manier van reizen, het één is niet meer of beter dan het ander, het gaat erom hoe jij het ervaart en als dat goed zit, dan reis je precies goed. Er zijn zoveel mogelijkheden! Kamperen, 'Glamping', stedentrips, hiken door de jungle, toeristische excursies, luxe resorts, roadtrips, rondtrekken, bij locals verblijven ... En ga zo maar door. Voor ieder wat wils dus!

Ik heb het enorme geluk gehad om geboren te zijn bij reislustige ouders, waardoor ik op jonge leeftijd al veel heb mogen reizen. Ik ervaar het als een zegen dat ik al veel van de wereld heb gezien, maar tegelijkertijd is er nog zoooooo veel dat ik nog niet heb gezien! Zoals ik in mijn artikel met antwoorden al zei, ik zal nooit de hele wereld gezien hebben. Maargoed, op die manier heb ik wel altijd iets om over te dromen, niet waar? ;) Nu ik volwassen ben en een eigen inkomen heb ben ik van plan om veel te blijven reizen, soms alleen, soms samen met mijn vriend en soms ook nog gezellig met mijn ouders of de hele familie. Heerlijk! Ik ben nog heel jong en heb nog heel wat gave dingen op mijn travel-wishlist staan, hihi.

Je omstandigheden spelen natuurlijk ook een rol en daarnaast is persoonlijke voorkeur heel belangrijk. Zo kon ik vorig jaar maar één reisje maken vanwege persoonlijke omstandigheden, en dit jaar vijf. En misschien wel meer. Voor mij is het belangrijk, ik geef het een bepaalde prioriteit en ben er bijna elke dag wel mee bezig. Dromen, kijken, zoeken, plannen, sparen. Niet iedereen kan of wil dat. Naast dat ik reizen heel gaaf vind en het veel wil doen, heb ik ook een huis gekocht en wil ik ook hier in Nederland mijn leventje steeds meer vorm geven en daarvan genieten. Ik zoek daar een middenweg tussen. Ja, ergens in mijn hart kriebelt altijd een reisbeestje, die het liefst alleen maar op pad is en nergens echt woont... Maar er kriebelt in mijn hart ook een huismusje, die het toch wel heel fijn vindt om thuis te zijn met mijn vriend.


 
Mijn ouders en mijn vriend en ik houden ervan om te verblijven in comfortabele accomodaties en van daaruit allerlei dingen te ondernemen. In Tunesië bijvoorbeeld, hebben we een mooi hotel geboekt, maar gaan we ook een tocht door de woestijn maken en een nacht of twee bij de bedoeinen slapen. Mij niet gezien om de hele week alleen maar bij het hotel aan het zwembad te liggen! Ik wil Houmt Souk zien, de gebouwen, de markten, de mensen, ik wil de onderwaterwereld verkennen, de natuur zien. Maar misschien is aan het zwembad liggen juist wel weer jouw ideale vakantie en moet jij er niet aan denken om in de woestijn in een tent te slapen, met zand tussen je tenen en insecten in je haar, hihi. Misschien ga jij wel het liefst elke avond op stap en zoek jij de leukste feestjes op: waar je mij dan weer nooit zult tegenkomen.

Waar ik eigenlijk ontzettend benieuwd naar ben is: wat is jouw favoriete manier van reizen? Ben jij een echte kampeer-held of verblijf je net als ik graag in een hotel met eigen badkamer en wc? Lig jij de hele reis te bakken op het strand met een tijdschriftje of verken je de omgeving en onderneem je allerlei activiteiten? Of hou je er helemaal niet van en lees je deze blog voor de andere artikelen? ;) 

--

There are soooo many ways to travel. It's a very personal thing, we all expierence it differently and we all have our own personal preferences. The most important thing is dat YOU enjoy it. It's great to read travel blogs, magazines, watch t.v. and read books about travelling, but when you actually go ... Go your own way. Whether you like camping, glamping, citytrips, hiking through the jungle, sunbathing at the beach, luxury resorts, hotels or roadtripping, there's something to do for everyone!

I like to stay at comfortable accomodations , and explore the world around it from there. The underwater world, nature, the locals, the markets... You won't find me hanging around the pool all week, or searching for the best party. While that could be just the way you love to travel! 


How lucky was I to be born in a family that loves travelling? I am very thankful that I have been able to see a lot of the world in my young life, and now that I have my own income I will keep travelling. Because although I have seen a lot, I have only seen the worlds toes. There's so much more! My travel-wishlist is very short. It says: The world. Hihi.

While travelling is very important to me and I make it a priority, I also love to be at home. There's a part of me that wants to be on the road all the time, exploring the world, never actually living somewhere, but there's also a part of me that loves to have a home. I will always be looking for the perfect balance of being at home and enjoying life there, and travelling around the world.

I'm very curious, what's your favourite way of travelling? Are you a camping-hero or do you like to stay at a comfortable hotel with your own bathroom, like me? Will we find you sunbathing at the beach all week or do you explore nature and your accomodation's surroundings? Do you travel a lot or is it less important to you?











Images via Pinterest

12 opmerkingen:

  1. Oeh,die tweestrijd van huismus en reisbeest voer ik ook dagelijks, maar het lijkt mij niet te combineren :') natuurlijk wel als ik dadelijk een eigen inkomen heb. Als ik alleen ga ga ik het liefst naar een hostel, daar leer je makkelijk mensen kennen. Couchsurfen lijkt me ook tof, heb 't zelf nog nooit gedaan, alleen wel 2 keer andere CS'ers over de vloer gehad. Mijn ouders zijn van de hotels. We hebben een keer 3 weken in een camper met z'n zessen door Amerika gereisd, dat was echt te gek. Ik hou wel van feestjes maar ik hou nog veel meer van dingen zien <3 ik kan echt niet wachten tot ik eindeljk kan gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een hostel! Die ben ik helemaal vergeten te noemen, terwijl ik daar pas nog ben geweest in Kopenhagen. Hihi. Couchsurfen lijkt mij ook heel tof, al vind ik het ook een beetje een eng idee, zeker als alleen reizende vrouw. Hoe was het om ze over de vloer te hebben?

      Verwijderen
  2. Hoi lieverd.

    Ik wil bij deze iedereen even laten weten hoe verschrikkelijk veel geluk ik heb met jou. Als er een ding is waarin wij twee tegenpolen zijn is het reizen. Als ik jou in een paar woorden moet beschrijven is dit een van de woorden die ik zou gebruiken. Ik persoonlijk helemaal niet... mede doordat ik dit nooit heb kunnen doen vanwege mijn ziekte. Simpele dingen daargelaten begon het al met het feit dat ik heel veel inentingen gewoon niet krijg. Hoewel het leuk is... is mijn leven mij iets meer waard :). Ik weet dat je bijvoorbeeld je droom op een lange wereldreis heb laten varen vanwege mij. En ik ben je daar zo dankbaar voor... ik kan je een paar weken missen en zal je daar nooit in tegenhouden, maar maanden? Ben blij dat je daar ook zo over denkt en dezelfde prioriteiten hebt :)

    Ik vind dan ook vaak dat hele reizen wat betreft meerwaarde in je leven onzin en dat weet je. Maar als ik dan jouw oogjes zie als je weer is weg gaat... misschien moet ik toch maar eens wat meer gaan proberen ;D

    Wellicht in de toekomst aangezien mijn gezondheid zoveel beter aan het worden is!

    Ik kan geen leukere persoon bedenken om dat dan eventueel mee te doen. Tot die tijd geniet ik wel gewoon van je prachtige verhalen aapie!

    Dikke kus van mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo mijn superschaap!

      Wat een ontzettend lief berichtje! Dankjewel. <3 Ik heb net zoveel geluk met jou! Ik heb zin om samen met jou op onze manier de wereld nog verder te ontdekken.

      Dikke kus terug.

      Verwijderen
  3. Vroeger ging ik altijd kamperen met mijn ouders, zodoende heb ik heel veel van Europa gezien. Sinds ik relatie heb met mijn vriend zoeken we altijd wat warmere bestemmingen op waar we eigenlijk vrij weinig doen op vakantie, maar gaan we ook jaarlijks meerdere keren op citytrips. Maar stiekem kriebelt het enorm om weer te gaan kamperen en de natuur te ontdekken.

    Maar eerst ben ik druk met het samenstellen van een reis naar Japan, de droomreis die mijn vriend en ik al jaren willen maken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, Japan! Gaaf hoor, veel plezier met het samenstellen en maken van die reis! En kamperen heb ik ook een paar keer gedaan, wel leuk, al vind ik een eigen badkamer wel errrrrg prettig. Toch sluit ik niet uit dat ooit nog te doen!

      Verwijderen
  4. Hey Marie, I also love traveling when on holidays and I always try to make the most of it :)
    PS. Love reading yout blog, hope you will like mine too xx

    http://golovelife.blogspot.co.uk/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Biruté, great that you make the most of it. That's the spirit! Nice blog, I like the park you love, such beauty...

      Verwijderen
  5. Leuk stuk om te lezen! Ook fijn dat je ouders zo reislustig zijn.

    Mijn favo vakantie is lastig te omschrijven, het ligt aan de omstandigheden. Toen ik door Australie reiste liep ik er echt onverzorgd bij en kon het me niks schelen, ik sliep in de vieste hostels en zelfs een keer in de buitenlucht :p Deze zomer ga ik naar Portugal, en doordat ik zo druk ben geweest met werken is de insteek vooral lekker chillen aan het strand en afentoe een tripje ergens naartoe.. Daar kan ik ook echt van genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is natuurlijk heerlijk om het af te wisselen! Zo doe ik het ook een beetje hoor. Lekker doen wat op dat moment goed voelt!

      Verwijderen
  6. Ik kwam via via op je blog terecht, en ik blijf hier nog wel even hangen. Wat heb je een fijne manier om de wereld te ontdekken. Echt heerlijk om erop uit te gaan en veel mooie dingen te zien! Leuk dat je ouders ook reislustig zijn, die van mij juist niet.

    Ik zeg liever dat ik op reis ben ipv op vakantie, want we zijn altijd heel actief. We willen zoveel mogelijk zien en doen. Het liefst ver weg, maar dit jaar was het ook erg fijn om Tsjechië en Oostenrijk te ontdekken. Al kriebelt het om alweer weg te gaan, haha.

    Ik blijf je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marcella! Wat fijn dat het je hier bevalt en dat je blijft hangen. Leuk! Juist dichtbij zijn soms hele gave dingen te vinden. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant! Heel veel mensen die niet in Europa wonen willen er juist graag heen.

      Tot snel hier op de blog!

      Verwijderen